Vemdalen

I söndags  åkte jag upp till Vemdalen med Linns familj. Det ostadiga vädret såg vi  inget utav utan det var klarblå himmel och strålande sol, Underbart med andra ord! Backarna var hårda och isiga, men det gjorde att de var skapliga även i slutet av dagen då det annars brukar vara uppåkt.
Inga större vurpor eller krascher denna gång, men ett det var nära ett par gånger, men det är så det ska vara.. man ska åka på gränsen av vad man klarar av :)

Det var tre helt underbara dagar, vädret och sällskapet i världsklass, det enda som var tråkigt det vara att åka hem, för pluggandet. Just nu är det riktigt segt med alla inlämningar, har gjort klart en sak idag och läst i 2 olika böcker iaf. Så det går frammåt, men inte så mycket mer.

Vemdalsskalet har blivit betydligt bättre på senare år. Och det har att göra med det nya skidsystemet, den nya 6-stolsliften och de nya backarna, peers, passet och skalls är riktigt bra. Långa och kuperade, tyvärr var inte underlaget så mjukt så det var svårt att åka få till riktiga skär.. En annan backe som är värd att åka är "Puckeln", dock så har de tagit bort pucklarna.. men den var också riktigt fin, nästan prima klass på den, men bara nästan.

Imorgon ska jag jobba och sen blir det plugg på eftermiddan, om min förkylning fortfarande sitter i så åker jag kanske upp till fjällen i morn, eller på torsda igen. Men jag är sugen på att lira lite frisbee nu så jag hoppas den släpper.

Nu blir det träning med mina junisar. Blåser bra idag, så de kommer nog att få det jobbigt, men träning ger färdighet som man säger... och enligt rykten så gör en ung-gammal kapten comeback idag, Rune Woxberg. Hoppas att ryktena stämmer.

Heypa Heej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0