Dagarna som varit och dagarna som kommer...

Uscha vilken vecka, har inte fått gjort något av allt skoljobb som jag har. Ska läsa 2 böcker, 2 inlämningar, 2 hemtentor till V.17. Just nu känns det helt, helt kört. Men det brukar lösa sig när man väl kommer igång, och det ska ju inte vara för lätt heller :)

Denna vecka så har juniorerna tillsammans med mig avslutat inomhus säsongen - 06/07. En säsong som har varit väldigt utvecklande. Under hösten så var det kaos på träningarna, och en väldig hets inom gruppen, det resulterade i att vi spelade under vår förmåga på Kung Bore (Sveriges största juniorturnering i Örebro), trots att vi på "pappret" hade ett talangfullt lag, så spelade vi dåligt under hela turneringen. Då hade vi med Danne Arvidsson som var den stora stjärnan, kanske var det också det som gjorde att vi spelade dåligt, då alla andra litade på att Danne skulle vinna matcherna..

Efter KB så började det hända saker på träningarna, spelarna tog mer ansvar, och allt vart mer seriöst. Denna förändring på träningarna gjorde att jag fick en extra motivation som tränare också, vilket resulterade i mer tanke bakom varje träning. Junisarna skärpte till sig och imponerade på mig mer och mer för varje träning. Det var kul!
Reslutat blev en 5e plats på JSM, vilket vi är nöjd med för stunden, men laget ville ha mer och vårt gemensamma mål nästa år är att vi ska till Semi, och det är jag övertygad om att vi kan nå.
Denna säsongsavslutning "firades" med Pizza på Atlantic, vi var 13 stycken som åt. Senare på kvällen kom bröderna Espes, vilket var ett kärt återseende.

Torsdagen så var det jobb på Edmarks, sen plugg, och senare på kvällen träningsmatch mot Bollnäs. Vi gjorde det vi skulle och vann första matchen med 13-1 och andra med ca 13-4. Extra roligt att se Fagge tillbaka på plan :)

Långfredag. Tar dagen snabbt, efter att ha ätit frukost så pluggade jag en stund, sen  åkte jag,  jessica och emil och köpte påskgodis, därefter for vi till Linn och lånade nintendo 64 och mario cart. Efter lite spelande så vart det mat. Sen så började uppladdningen för kvällens fest på hotellet. Lite partyklassiker laddades ner och sen hämtade andreas mig och vi korkade upp rätt omgående.
Efter en stund började alla lekar, och alkoholen for i lite fortare än planerat, men det var bra för kvällen iaf, kanske inte dagen efter... men en riktig höjdarkväll tycker jag, trots att jag kladda ut en bea-burk i fickan på jackan :)

Idag, lördag har jag varit seeeg, men jag har hjälpt pappa och dragit fram lite ris, tränat 1,5 timme i storm och snöfall, nyttigt det, kanske inte när man är förkyld men för det kommande Landslagslägret!

Men imorn bär det av emot veckans hödpunkt, Vemdalen. Åker dit med Linns familj och jag är övertygad om att det kommer att bli 3 roliga dagar, och mysiga ;)
image17
Världens bästa tjej!

En sammanfattning av fjälldagarna kommer till veckan.
Take care!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0