Åre

I torsdags åkte vi som planerat upp till Åre. VId halv tre var bilen färdigpackad, ett stopp senare på systembolaget och vi lämnade Edsbyn vid kvart i tre. Resan gick bra, det enda problemet vi hade på vägen upp, det var att vi trodde hastighetsmätaren var sönder, för det känders som man körde i 50 km/h vid 90 ungefär. Detta resluterade i att vi hade en snitt hastighet på 130 på vägen upp dit, så det gick undan i skogarna!

När vi kom upp på kvällen så lagade våran kock, Manne mat. Denna kväll bjöds det på korv med bröd, vilket smakade fin fint. Efter det så började festandet lite smått, och jag, Andreas och Antti gick ut på ett ställe som hette Bygget. Det var en lugn kväll, även om Antti ramlade 2 gånger på gatan och Andreas såg 2 stycken Max resturanger...
Kvällen slutade med ett suprememål på max, och sen hämtade Danne oss.

På fredagan så var siktet inställt på Åreskutan. Tyvärr blåste och snöade det väldigt mycket så att själva toppen på  skutan var stängd. Men vi hade det roligt iaf,, trots bl.a. Linas skidproblem. Det jag kommer att komma ihåg mest från denna dag var den krock jag och Andreas gjorde i backen. Ingen av oss kommer ihåg hur det gick till, och vi har ingen aning om vem som var den skyldiga .. men jag har mina aningar ;)
Båda klarade sig dock relativt bra, enorma huvudvärkar och lite nackskador, men inget annat...
Fredakvällen var lugn, pratmakarna spelades för fulla muggar, dock inte av mig då mitt huvud värkte som tusan, så jag spenderade min kväll med att titta på Con Air, bra film!

Lördag - återigen i backen, denna gång åkte vi i Tegefjäll/Duved. Riktigt fint väder och bra backar, men det bästa av allt var att det var lite folk där, knappt liftkö i någon av liftarna. Väl värt att åka där en dag tycker jag. Denna dag låg vi och solade, käkade pizza buffe och mådde allmänt bra! Efter vi hade varit i backen så åkte vi och tittade på Jon Olssons stora hopptävling. Hoppet var 15 meter högt, och det var 23 meter Gap.
image5

Åkarna flög  mellan 35-43 meter långt. Ruskigt imponerande!


På lördakväll så var det fest igen, tyvärr kom inte tjejerna in på Dippan, så stämningen var lite avslagen innan vi började. På dippan spelade Melody Club, och de var bra, även om jag inte brukar tycka det, så får jag ge mig denna gång.

Eftersom vi var tvungna att vara färdigstädad vid 10.00 på söndagmorgon så vart det en tidigmorgon, efter vicheckat ut så var det återigen dags för den enormt goda buffén. Därefter så gick vi och kikande i lite affärer, jag var nära och köpa en ny bräda, men tur jag har Linn som håller på koll på mig och mina pengar:)

Sammanfattningsvis så var det en otroligt rolig helg, och jag trodde inte att vi skulle komma iväg till fjällen när vi började prata om det i höstas, bara det tyckte jag var stort :) Nästa resa för oss blir förhoppningsvis till Gotland i sommar, då hoppas jag på att vi är några fler som åker, Emil Espes vet jag är sugen iaf!

Vi som var med...




Nu orkar jag inte skriva mer. Utan nu ska jag försöka läsa lite, sen ska jag sova!
Godnatt


Kommentarer
Postat av: Anonym

Illa! Har jag verkligen en sån där stor näsa!

2007-04-06 @ 15:12:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0